Makina muh.odasının yazılı açıklamalarından alıntı
http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/961593da3d62977_ek.pdfMotorun ömrünü uzatıyor
LPG' nin kalorifik değeri benzinden yüksektir. Makine Mühendisleri Odası'nın teknik yayınlarında LPG'nin motora zararından çok faydası olduğu belirtilmektedir. LPG kurumlaşma yapmadığı için motorun ve motor yağının ömrünü artırmaktadır. Yine aynı özelliğinden ötürü, subap, manifolt ve egzosun da ömrünü uzatırken, tüm bunlardan doğabilecek diğer aksaklıkları da ortadan kaldırır. Dönüşüm sırasında istenirse mevcut araç performansına güç dahi eklenebilir.
• LPG Benzine Göre Ucuzdur.
• Temiz Bir Yanma Sağlar.
LPG pistonların, segmanların, valflerin ve bujilerin aşınmasından meydana gelebilecek kurşun,
vernik ya da karbon atığı çıkarmaz. Motor karterini yada motorun yanma odalarını kirletmez.
Motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz dolayısıyla motor ömrünü uzatır.
• Ateşleme Bujisinin Ömrünü Uzatır.
Yanma odalarında ya da ateşleme bujilerinde tortu oluşmaz, çünkü LPG’nin farklı karışımlarındaki
kuvvetlendiricilere ihtiyaç bulunma-maktadır. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan, özellikle benzin
kullanan araçların motorlarındaki bujilere göre daha uzun ömürlüdür.
• LPG Dönüşüm Sisteminde Yakıt Pompası Kullanılmaz.
LPG basınç altında depolandığından benzin yakıt pompası devrede değildir, bu nedenle yakıt
pompası, onarım ve değişim masrafı olmaz.
• Karbüratör Masrafı Azdır.
LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek
havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır.
Aşınma Süresi Düşüktür.
Yukarıda anlatılan nedenlerden dolayı LPG yakıtlı motorlar yıl içerisinde daha fazla gün ve saatte
çalışabilirler. Üretim süresi kaybı, parça ve işçi masraflarından daha az etkilenirler.
• Yakıt Sistemi Kapalıdır.
Tamamen kapalı yakıt sistemi olması nedeni ile akıtma ve buharlaşma kayıpları yoktur.
• Temiz ve Çevreci Bir Yakıttır.
Özellikle LPG yakıtı kullanan araçların motor yakıtının düşük kirlilik özellikleri kanıtlanmıştır.
Yapılan araştırmalar sonucunda LPG kullanılan motorlarda karbon monoksit tesiri benzine göre
%50-90 oranında, hidrokarbon tesiri ise %38-62 oranında daha düşüktür.